mandag 27. februar 2012

Strikketid...

Det hender jeg strikker. I stedet for eller i tillegg til syinga. For det kan jo hende at ett spesielt garnnøste bare plutselig gir meg inspirasjon. Og da må jeg bare ta fatt strikkepinnene og sette i gang.
Først strikket jeg disse små lestene i oransje/gult/rødt/svart garn. Selvmønstrende, selvsagt.. hehe.
Disse fikk guddattera mi, Mina.
Og så måtte det strikkes votter. De turkise er strikket i ett ganske vanlig ullgarn. De flerfargede er strikket i det eksklusive garnet "NORO". Litt stivt å strikke av, men når de var blitt vasket, ble de utrolig myke og deilige.
Og etter toving/vask, ble de slik:
Og jeg endte selvsagt opp med litt garn til overs etter Noro-vottene. Og man kan jo ikke la eksklusivt garn, rester eller ei, ligge helt alene i strikkekorga. Så jeg la opp til noe smått noe, og de endte opp som babylester, sikkert str. 6 mnd. Litt spesielle, men kanskje litt søte, hvis man legger godviljen til. Hehe..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar