tirsdag 9. februar 2010

Vottestrikking

Jeg er litt sånn, at når jeg først begynner på en type strikking, så blir det ofte litt masseproduksjon. Får liksom litt "dilla" på å strikke f.eks votter. Eller skjerf. Eller sokker....
Siden jeg også fryser på fingrene når jeg er ute, måtte jeg jo strikke meg gå-tur-votter.

Og så ble det litt garn til overs av samme typen. Da ble det ettpar votter med snor, og av den aller siste resten ble det ettpar nyfødtbabysokker (moro med lange ord).

De til venstre er til meg, babysokkene har en kollega fått til gutten sin, og snorvottene blir sikkert julegave til en eller annen, eller så kanskje jeg selger de, hvem vet. :-)

De er strikket i Viking Naturgarn, og tovet i vaskemaskinen med litt grønnsåpe.

3 kommentarer:

  1. Ny blogg, så flott da!
    Fine votter. Alltid kjekt å ha et gavelager!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny blogg! Så flotte vottar du har strikka. Eg driv og lurer på å SY nokre vottar i dag. Prøver meg på nokre i fleece før eg evt. klipper i ullstoffet eg har tenkt å bruke til slutt. Går med ein del vottar med tre barn i hus.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nybloggen :-)

    SvarSlett